REC1760485 |
Dislèxia: una dificultat d'aprenentatge inesperada |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/4/2024 - 30/4/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
32MH Dislèxia: una dificultat d'aprenentatge inesperada
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/04/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb Dislèxia.
Metodologia:
Formació asincrònica amb el programa Moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
El model d’aprenentatge on line s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 60 €
|
| |
Objectius |
• Identificar els senyals d’alarma de la Dislèxia
• Conèixer els protocols de detecció i abordatge de la Dislèxia
• Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre, per tal de garantir l’accés al currículum dels alumnes amb Dislèxia.
• Conèixer les principals aplicacions que poden afavorir l’aprenentatge de la lecto-escriptura en alumnes amb Dislèxia
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Contextualització del concepte de Dislèxia
1.1. Què és la Dislexia
1.2. Comorbilitat de la Dislèxia
1.3. Signes d´alerta de la Dislèxia
1.4. Estudis lingüístics sobre la Dislèxia
Mòdul 2: La Dislèxia a l´aula
2.1. Protocols de Detecció: Prodiscat
2.2. Guia per a les professions docents
2.3 Elaboració de Plans de Suport Individualitzats per alumnat amb Dislèxia, adaptats a la darrera normativa
Mòdul 3: L´impacte de la Dislèxia en els aprenentatges
3.1. Cervell i lectura
3.2. L´efecte Pigmalió
3.3. Adaptacions metodològiques
Mòdul 4: L´abordatge de la Dislèxia
4.1. Tractament de la Dislèxia
4.2. Programes sense evidència científica
|
| |
Formador/a |
Lidia Arroyo Navajas
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament :
• L’avaluació de l’aprofitament consistirà en una aplicació pràctica dels continguts a l’aula
• Descriure els senyals d'alarma principals que s´exposen al cas Pràctic
• Argumentar la descripció d‟aquests senyals d‟alarma
• Elaborar un pla d'intervenció a l'aula que faciliti i possibiliti l'accés al currículum d´un alumne amb Dislèxia
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
• Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
• Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'Infantil i Primària, Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|