Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1760485   Dislèxia: una dificultat d'aprenentatge inesperada
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/4/2024 - 30/4/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Universitària Martí l'Humà
  
   Curs a distància (telemàtic)
  
Tipus activitat   32MH Dislèxia: una dificultat d'aprenentatge inesperada
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/04/2024
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb Dislèxia.
Metodologia:
Formació asincrònica amb el programa Moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
El model d’aprenentatge on line s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 60 €
  
Objectius   • Identificar els senyals d’alarma de la Dislèxia
• Conèixer els protocols de detecció i abordatge de la Dislèxia
• Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre, per tal de garantir l’accés al currículum dels alumnes amb Dislèxia.
• Conèixer les principals aplicacions que poden afavorir l’aprenentatge de la lecto-escriptura en alumnes amb Dislèxia
  
Continguts   Mòdul 1: Contextualització del concepte de Dislèxia
1.1. Què és la Dislexia
1.2. Comorbilitat de la Dislèxia
1.3. Signes d´alerta de la Dislèxia
1.4. Estudis lingüístics sobre la Dislèxia
Mòdul 2: La Dislèxia a l´aula
2.1. Protocols de Detecció: Prodiscat
2.2. Guia per a les professions docents
2.3 Elaboració de Plans de Suport Individualitzats per alumnat amb Dislèxia, adaptats a la darrera normativa
Mòdul 3: L´impacte de la Dislèxia en els aprenentatges
3.1. Cervell i lectura
3.2. L´efecte Pigmalió
3.3. Adaptacions metodològiques
Mòdul 4: L´abordatge de la Dislèxia
4.1. Tractament de la Dislèxia
4.2. Programes sense evidència científica
  
Formador/a   Lidia Arroyo Navajas
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament :
• L’avaluació de l’aprofitament consistirà en una aplicació pràctica dels continguts a l’aula
• Descriure els senyals d'alarma principals que s´exposen al cas Pràctic
• Argumentar la descripció d‟aquests senyals d‟alarma
• Elaborar un pla d'intervenció a l'aula que faciliti i possibiliti l'accés al currículum d´un alumne amb Dislèxia

Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
  
Requisits de  certificació   • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
• Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
• Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
  
Persones  destinatàries   Mestres d'Infantil i Primària, Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
  
E-mail   coordinacioauladocents@fumh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).